یک کالا لاکچری و لوکس برای زندگی ضروری نیست، اما برای فرهنگ و جامعه بسیار مطلوب بنظر می رسد. تقاضا برای یک کالا لوکس زمانی افزایش پیدا می کند که ثروت یا درآمد شخصی افزایش یابد. به طور معمول،هرچه درصد افزایش درآمد بیشتر باشد، درصد خرید در کالا های لوکس افزایش می یابد.
از آنجایی که کالاهای لوکس گران قیمت هستند، افراد ثروتمند خریداران بسیار کم این کالا ها می باشند.کسانی که ثروتمند نیستند معمولاً کالاهای لوکس را نمی خرند و بیشتر درآمد آنها صرف خرید وسایل ضروری می شود تا زندگی خوب.